Guna Ini Untuk Tahan Lebih Lama


Mungkin anda sendiri pernah mengalaminya sebelum ini dan kemungkinan besar anda masih lagi terus begini. Bagi yang sudah berkahwin, kebanyakkan sering berlaku masalah begini. Tetapi tidak tahu jalan penyelesaiannya.

Manakala pada yang masih lagi belum atau berkeinginan mendirikan rumah tangga, ada hati untuk mencuba-cuba tapi tidak tahu sejauh mana keberkesanannya atau kesahihannya dalam menyelesaikan masalah ini...

Begini caranya:.-



Dalam isu kebocoran wang setiap orang tetap mengalaminya. Bukan sahaja sewaktu belum berkahwin atau tidak mempunyai sebarang komitmen. Malah sehingga sudah berkahwin pun masih lagi tidak dapat menyelesaikan masalah ini dengan baik.

Kebiasaanya orang yang menyimpan duit lebih tinggi risikonya dalam masalah kebocoran wang. Tapi sekiranya menyimpan emas, kita dapat mengelak diri daripada kebocoran wang. Jika simpan duit di bank, duit tu akan cepat habis. Kalau simpan emas, duit lebih bertahan lama. 

Ini betul-betul, bukan main-main. Anda sendiri boleh mencubanya.

Contohnya begini, katakan anda menetapkan setiap bulan simpan RM200. Bulan kedua pun begitu, RM200..sehinggalah bulan kelima. Jumlah dari bulan pertama hingga bulan kelima adalah RM1000. Jika anda tahan diri untuk tidak curi-curi ambil simpanan daripada tu, anda seorang yang hebat. Jika sebaliknya, mungkin bulan kelima tidak akan menjadi RM1000. Kebiasaanya daripada kita sudah tentu akan tergoda dengan TAWARAN HEBAT, SALE, DURIAN RUNTUH, DISKAUN di shopping mall, jumlah wang simpanan anda tidak akan jadi RM1000 pada bulan kelima. Pasti akan kurang daripada tu.

Berbeza pula jika setiap bulan daripada simpanan RM200 sebulan anda tu, terus ditukarkan dengan belian 1gram sudah pasti anda akan elak daripada kebocoran wang. Mana tidaknya, jika anda rasa nak nampak sahaja SALE, anda sudah bekukan dalam bentuk emas. Sayang pula nak jual. Jika setiap bulan anda tukarkan RM200 kepada 1gram, sampai bulan kelima simpanan anda sudah ada 5gram. 



Betul, ini bukan main-main..Alamilah sendiri dengan simpanan gram pertama anda. Pengalaman itu satu pengajaran. Belum cuba, belum tahu.

Anda ingin tips bagaimana langkah menyimpan emas dengan cara selamat dan berkesan? 
Hubungi atau whatapps saya laju-laju di nombor:-

013-527 1358
Amzari Amran


1 comment: