Nilai Wang Kertas Semakin Mengecil

Pernah tak anda ingat pada zaman persekolahan anda wang saku yang diberikan oleh mak ayah anda hanya 60 sen pun dah cukup. Tapi kini jika anda lihat sekarang ni wang saku anak-anak sekolah adalah RM2.00 - RM4.00. Pernah tak anda terfikir kenapa jadi begitu? Ibu bapa terpaksa keluarkan lebih wang untuk belanja wang saku kepada anak.

Inilah yang terjadi, Nilai Wang Kertas Semakin Mengecil. Harga barang semakin naik dan naik. Wang semakin lama semakin Hilang Kuasa Belinya. Kalau ini terus menerus berlaku, apakah yang akan berlaku pada wang yang kita simpan di dalam bank yang kononnya mahu jadikan sebagai simpanan?

Bagaimana pula 10 tahun akan datang? Berapa nilai wang kita?


Gambar di atas menunjukkan akibat daripada wang kertas dijadikan sebagai pelindung harta. Pada tahun 1946, Negara Hungary telah berubah tampuk Kerajaannya. Kerajaan lama digantikan dengan kerajaan yang baru. Wang kertas yang lama (di zaman Kerajaan Lama) sudah tidak lagi laku digunakan, sebaliknya Kerajaan lama sudah keluarkan wang kertasnya sendiri.

Bagaimana pula dengan nasib rakyat yang masih lagi menyimpan wang kertas lama? Apa jawapan anda?  

Jom alihkan wang kertas anda kepada Emas Fizikal  sebagai PELINDUNG HARTA anda. Hubungi saya untuk maklumat lanjut sebagai perunding simpanan emas fizikal:.-

Amzari Amran
013-527 1358

No comments:

Post a Comment